Listopad 2010

Efektivita OM stanic na OL5Q skimru

16. listopadu 2010 v 0:43 | OK2MWR |  VKV závody
Něco málo o tom jak byly OM stanice slyšet na OL5Q skimru. Tabulka vyhodnocuje stanice, které byly slyšeny minimálně 2x a více. Je brána ve zřetel jednak průměrná úroveň signálu v dB a pak počet spotů. Vítězí stanice, která je v součtu umístění lepší (při rovnosti ta, která je slyšet silněji), jednoduše rečeno, ta která je slyšena v součtu nesilněji a nejčastěji. Samozřejmě, že hraje roli umístění jednotlivých stanic, ale i přesto to jistou vypovídací hodnotu má. 




dbmístospotymístosoučet
1.OM6A25,8839058
2.OM3KII24,55514338
3.OM5ZW23,11614428
4.OM3W22,81715918
5.OM8A22,549134413
6.OM3RAL18,981045616
7.OM2RL15,351337720
8.OM3I17,8412191224
9.OM1RV25,004420,524,5
10.OM3FW14,7015231025
11.OM5X13,001727926
12.OM3CWY14,0016201228
13.OM3CPF30,50122829
14.OM5MX15,0014151529
15.OM3RRC26,00222830
16.OM3R11,0019211130
17.OM2DT22,678323,531,5
18.OM3RBS8,092432832
19.OM5KV11,1417141633
20.OM6TX8,1223171336
21.OM3CHR18,501122839
22.OM3RKA8,9122111739
23.OM3CLS11,0019420,539,5
24.OM5LD6,8826161440
25.OM3KDX6,202751946
26.OM0TT11,001922847
27.OM5UM4,563091848
28.OM0WR7,6725323,548,5
29.OM4DN10,502122849
30.OM3YAD6,0028323,551,5
31.OM3CQF4,6729323,552,5

A1 2010

13. listopadu 2010 v 22:41 | OK2MWR |  VKV závody
Tak nakonec počasí svědčilo a tak jsme v pátek v 8:45 vyjížděli na Bečvy již s plně naloženým VW. Při nakládání do naší obludy se jaksi zjistilo, že jeden z lineárů ještě zůstal v Těšíně resp. na Koňakově (připraven na CONDX, které se stejně nekonaly ). Kluci ve složení 2BDQ, 2VYG, 2PWR a vyjímečně se přijel podívat i Péťa 2VQF jedou směr Radhošť a já úplně naopak. V Těšíně jsem za 45 minut a auto moc nešetřím. Nakládám PA a stejným úprkem až na Radhošť. Naštěstí se kluci činí a velkou část antén již mají nachystanou. Stmívání přichází brzy a tak není na co čekat. V pátek máme postaveno 2x10el., 4x6el. Na zemi leží 2x17el M2, které stačí jen zvednout, ale díky větru to necháváme na sobotu. Ivo 2BDQ ještě kabelizuje a zkouší nějaké mísní DX stanice, zatímco, zbytek se již posiluje a udržuje teplo domova na chatě Horské služby. Před setměním nás opouští 2VQF. Chtělo se mu zůstat, bohužel povinnosti mu to nedovolily a byla to škoda.

Ráno dokončujeme zybtky setupu. Kolem 10-té přicházejí posily a práce jde o poznání líp. Kolem poledne je vše Ok a můžem čekat na začátek. Jdu si ještě na chvilku zdřímnout, ale trvá mi to jen asi 30 minut a nějak mi nejde usnout.

Závod rozjíždím krásnými 58 QSO, druhá hodina dává 44 QSO, zstávám ještě půlhodinu, za kterou dělám 25 QSO. Nádherný začátek (127 QSO a 39,5k bodů). Další 2,5 hodinu pokračuje výborně 2PWR s 81 QSO a 32k bodů. Stejně dobře navazjue 2VYG s 62QSO a 28k bodů. 100k bodů máme v 21:36 UTC a vypadá to, že překonat 500 spojení a 200k bodů nebude žádný problém. Porovnáváme i s loňským A1 a jsme v maximu až 4 hodiny dopředu a hodně přes 10k bodů. Vše trvá dobře do 2UTC kdy máme 364 QSO a 137k bodů.Pak se ale vše nějak láme. Stanice nejsou, rušení roste a jakžtakž CONDX jsou asi ty tam. Do té doby necháváme blízkou konkurenci z OK a OM docela hodně za sebou. Do 07 UT děláme jen 18 QSO a 5,2k bodů. Hrůza. Konkurence nás úspěšně dohání až do konce závodu. Závod končíme na 468 QSO a skoro 180k bodů, takže v podstatě kopírujeme výsledky z let 2008 a 2009.

Odjíždíme trochu znechuceni vzhledem k tomu jak to dobře vypadalo. Po závodě zjišťujeme dvě podstatné věci, že výsledek nebude zřejmě tak špatný jak to vypadalo a druhá daleko podstatnější byla existence OL5Q skimru v tomto a zřejmě i v minulých závodech. Možná i to je důvod, proč rozdíl v konečných výsledcích u některých konkurenčních stanic nebyl takový na jaký jsme byli zvyklí. Nu co k tomu říct? Myslím, že to musíme nechat na gustu každého soudruha. My jako kolektiv se rozhodně od používání takovýchto zařízení v závodě tvrdě distancujeme a jsme zásadně proti jakémukoli možnému využití takovéhoto a jemu podobnému zařízení.


Aleš 2MWR

A1 2010